Preken

In deze rubriek vindt je de liturgie en livestream van de komende zondag. Verder de samenvatting en geluidsopnames van preken die de afgelopen zondagen zijn gehouden in onze gemeente. Ook kun je de diensten nog nakijken via de links naar de livestreams.

Zondag 11 april ging Bert Middelwijk voor. Hij had een andere paaspreek. Dat moest ook wel vond hij, want Pasen is al weer een week geleden dus kun je niet met een "gewone" paaspreek komen. Hij nam als tekst Johannes 11: 17-40. Het gaat daar over de opstanding van Lazarus. Het thema was "Martha en Maria". Hij had het over geloof en ongeloof, Over insluiten en uitsluiten. Over de verschillen tussen individuen en over hoe Jezus is en wat Jezus is. Wil je weten wat hij daarover te zeggen had? Beluister de hele preek hier of bekijk de dienst via de link naar de livestream.

Lees meer

Zondag 4 april, eerste paasdag, ging Henk Jaap Luiten voor. Margo had de zangleiding. Henk-Jaap had als thema Jezus leeft en ik met Hem en sprak over het paasevangelie vanuit Romeinen 8. Staat daar dan het paasevangelie in zult u misschien zeggen? Nou dat legt Henk-Jaap u graag uit. De overwinning van Jezus over dood en het graf heeft ook impact in uw dagelijks leven. Gebruik deze link om de preek te beluisteren

Lees meer

Goede Vrijdag 2 april In deze dienst wordt het lijdensverhaal uit het MatteĆ¼s-evangelie gelezen door Wilna, Harm en Dick, afgewisseld met bijpassende liederen. Samen met Jezus en zijn discipelen vieren we het avondmaal.

Lees meer

Zondag 28 maart ging Elzo Edens voor. Elzo heeft ook de zangleiding gedaan en dus de liturgie samengesteld. Elzo heeft als thema gekozen Sta je klaar? Het bijbehorende bijbelgedeelte is Matth.25:1-13. Daar vertelt Jezus de gelijkenis van vijf dwaze en vijf wijze meisjes. We kennen dat verhaal waarschijnlijk allemaal wel. Maar wat bedoelt Jezus daarmee? Het is nogal confronterend dat die vijf dwaze meisjes de bruidloftszaal niet binnen mochten gaan en de bruidegom zei: ik ken jullie werkelijk niet. Wat heeft dat ons te zeggen? En wat is betekent het dat je reserve olie mee moet nemen? Waar staat dat voor? Gebruik de link om de preek te beluisteren

Lees meer

Contactgegevens

Harmoniegebouw
Uitterhoevestraat 7
7481 DH Haaksbergen
Email:  info@christengemeentejoshua.nl

Privacyverklaring

Het dagelijks woord

12 april 2021

  • maandag 12 april 2021 - Matteus 7:13-14
    Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang. Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden. -- Matteus 7:13-14